


Skapa en modern och effektiv arbetsplats
För att ditt kontor eller kontorshotell ska vara en trivsam och funktionell miljö krävs det rätt utrustning och inredning. Nexa erbjuder finansieringslösningar som är anpassade för både små och stora investeringar. Vi hjälper dig att hitta rätt lösning för att möta ditt företags behov. Nedan ser du exempel på vad du kan finansiera med Nexa.
Möbler & Inredning
Skrivbord
Kontorsstolar
Konferensbord
Soffor
Skåp
Matbord
Hurtsar
Övrig inredning
Köksmaskiner
Diskmaskiner
Frysskåp
Kaffeautomater
Kaffemaskiner
Kylskåp
IT-utrustning
Datorer
Telefoni
Surfplattor
Skrivare & Kopiatorer
Projektorer & TV
Konferensutrustning
Frankeringsmaskin
Övrig IT-utrustning
Säkerhetsutrustning
Brandskydd & larm
Hjärtstartare (AED)
Inbrottslarm
Kameraövervakning
Passersystem
Nödljus
Rökdetektorer
Kassaskåp
Övrigt
Städmaskiner
Varuautomater
Leasingprocessen
Leasing med Nexa är enkelt. Så här går det till:
Välj den utrustning du vill leasa och skicka en offertförfrågan via formuläret. Vi återkopplar inom 24 timmar för att tillsammans med dig ta fram ett skräddarsytt leasingavtal som passar din verksamhet.
2. Granskning & avtal
Vi genomför en noggrann kreditbedömning baserat på din förfrågan. Därefter presenterar vi finansieringsförslag anpassade efter dina behov och förutsättningar. När du godkänt förslaget skickar vi dig avtalshandlingar för smidig digital signering.
3. Leverans av utrustning
När avtalet är signerat, beställer vi utrustningen från leverantören. Utrustningen levereras och du bekräftar mottagandet genom att skriva på ett leveransgodkännande. Under leasingperioden betalar du en fast månads- eller kvartalsavgift, vilket ger dig full kostnadskontroll.
4. Efter leasingperioden
Vid avtalets slut kan du välja att köpa utrustningen till ett förutbestämt restvärde, förlänga avtalet med en reducerad leasingavgift, eller anvisa en annan köpare. Det ger dig flexibiliteten att fatta det beslut som bäst passar dina behov.
Kontorsutrustning på dina villkor
Att skapa en produktiv, trivsam och expanderande arbetsmiljö kräver kontinuerliga investeringar i kontorsutrustning, möbler och inredning. Nexa tar hand om finansieringen av din kontorsutrustning så att du kan fokusera på att skapa en inspirerande och motiverande arbetsmiljö för dina medarbetare. Vi erbjuder finansieringslösningar för allt från kontorsmöbler och säkerhetsutrustning till IT-utrustning och städmaskiner.
Genom att finansiera din kontorsutrustning med oss kan du fördela kostnaderna över tid och hålla dina likvida medel fria för andra viktiga investeringar. Kontakta oss för att skapa en finansieringsplan som passar ditt företags behov och budget.

Fördelar med hyra
Flexibilitet
Du kan uppgradera, komplettera eller byta utrustningen under avtalsperioden.
Enkel budgetering
En fast månadskostnad gör det lätt att planera ekonomin.
Skattemässiga fördelar
Hyreskostnaden är 100 % avdragsgill som en löpande rörelsekostnad.
Ingen bindning av kapital
Genom att fördela kostnaden över tid kan du använda dina likvida medel till andra investeringar.
Stärkt ekonomisk ställning
Hyrd utrustning bokförs inte som en tillgång och balansräkningen förblir opåverkad, vilket förbättrar soliditeten.
Service och underhåll
Hyresavtal kan inkludera service och underhåll vilket minskar administrationen och oförutsedda kostnader.
Är du leverantör? Bli partner!
Det finns många fördelar med att erbjuda leasing- och hyreslösningar, både för dig som leverantör av utrustning och för dina kunder. Att erbjuda leasing och hyra är utmärkta alternativ för finansiering av objekt med högt inköpspris eller när kunden endast är intresserad av produkten för dess funktion snarare än ägande.
Här är några av fördelarna med att bli partner
Bryt ner ett högt försäljningspris till en överkomlig månadskostnad.
Effektivare beslutsprocesser och mindre administrativt arbete.
Ökad sannolikhet för beviljad kredit genom Nexas breda nätverk av kreditgivare.
Minimerad kreditrisk, förbättrad likviditet och snabba utbetalningar via Nexa.